Existujú akékoľvek chirurgické riziká po umiestnení zubného implantátu?

Pri každom lekárskom zákroku sa môžu objaviť chirurgické riziká . Hoci pri chirurgickom zavádzaní zubných implantátov sú rizikové faktory veľmi zriedkavé existujú riziká umiestnenia implantátu. Aby sa riziko komplikácii znížilo na minimum pacient by mal upozorniť svojho implantológa na prípadne choroby, najmä poruchy zrážanlivosti, diabetes, alergie, infekcie, srdcové choroby a ochorenia krvného obehu a podobne.

Infekcia je najčastejšia komplikácia implantácie. Okolitá kosť a ďasná sa môžu zapáliť počas chirurgického zákroku. To môže nastať v dôsledku nesterilného prostredia​​, alebo zubného implantátu. Zápal môže spôsobiť aj zlá schopnosť hojenia (diabetes, fajčenie, užívanie liekov). K infekcii najčastejšie dochádza počas zavádzania zubného implantátu. Infekcia zubných implantátov sa nazýva periimplantitída. Toto ochorenie môže nastať aj v neskoršom období po zavedení zubných implantátov. Je to obdoba parodontitídy. Toto ochorenie môže byť spôsobené nedostatočnou hygienou a zanedbavaním preventívných prehliadok.

zubar_zena

Zranenie alebo poškodenie okolitých štruktúr, ako sú ostatné zuby, krvné cievy

Poškodenie nervov, čo môže spôsobiť bolesť, znecitlivenie alebo tlak v  prirodzených zuboch, ďasnách, pierách alebo na brade.

Problémy s dutinami,  keď sú zubné implantáty umiestnené v hornej čeľusti a vyčnievajú do jednej z dutín

Čo očakávať po chirurgickom umiestnení zubných implantátov?

• Opuch tváre
  • Modriny na koži a ďasnách
  • Bolesť v mieste implantátu
  • mierne krvácanie

Veľmi zriedkavo sa môže vyskytnúť stuhnutie žuvacích svalov, alebo neschopnosť plne otvoriť ústa. Tieto príznaky môžu byť výsledkom vpichu ihly.
Ak sa opuch, nepohodlie alebo akýkoľvek iný problém zhoršuje, obráťte sa na svojho implantológa. Bude potrebné prešetriť implantáty prípadne predpísať antibiotiká, alebo lieky proti bolesti. Po zavedení implantátov budete musieť jesť mäkká jedla po dobu piatich až siedmich dní. Stehy sa vyberajú približne po týždni po implnatácii.