Je zubný implantát kontraindikovaný?

Existujú nejaké kontraindikácie zubného implantátu?

Prítomnosť zubného kazu na susediacich zuboch, nie je kontraindikáciou pre umiestnenie implantátu, ale lézie by mali byť odstránené a zuby obnovené pred začatím chirurgických zákrokov.

Zubný implantát je veľmi zriedka nevhodnou metódou náhrady chýbajúceho chrupu.  Kontraindikáciou by mohla byť neliečená cukrovka, infarkt myokardu a cievna mozgová príhoda, imunosupresia, aktívna liečba malignity, užívanie drog, psychiatrické ochorenia, ako aj intravenózne užívanie bisfosfonátov, tehotenstvo.

Ak trpíte cukrovkou je možné zvažovať zubné implantáty. Musíte mať toto ochorenie pod kontrolou. Výskyt pooperačnej infekcie je tiež pomerne vysoký pre osoby s abnormálne vysokou hladinou krvného cukru preto je veľmi dôležité, aby mal pacient hladinu cukru pod kontrolou nielen pred implantáciou, ale aj počas celého procesu hojenia.

Antibiotiká môžu byť poskytnuté pred operáciou a pokračovať v ich užívaní aj niekoľko dní po ich implantovaní, aby sa znížilo riziko infekcie. Tiež pacient musí dodržiavať veľmi dobrú ústnu hygienu. Periodontálne zdravie diabetikov je všeobecne horšie než u zdravých pacientov čo znamená, že je dôležité aby pacienti dodržiavali pokyny implantológa aby bola implantácia úspešná. Úspech implantácie u diabetikov závisí od stavu pacienta a jeho spolupráce so stomatológom a zubným hygienikom.

Implantácia v tehotenstve nie je nebezpečná. Neodporúča sa kôli hormonálnym zmenám spojeným s tehotenstvom a skutočnosť, že zubné implantáty vyžadujú chirurgický zákrok. Je lepšie počkať s implantáciou po tehotenstve.